Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Tue 15 May 2001 - 21:52:31 MET DST

W podlaskim mozesz znalezc poklady kredy, gliny, piasku, zwiru i troche krzemienia, mozesz tez natknac sie na glazy narzutowe, ily, muly, poklady torfu (m.in. lecznicze borowiny), a z eutroficznych jezior jak poruszysz patykiem ich dno wydobywa sie metan i troche H2S. ;))) No ale nie jest az tak zle - sa tu tez poklady bursztynow (na pograniczu z mazowieckim), to chyba jedyny mineral zaslugujacy na kolekcjonowanie jaki mozna tutaj znalezc i ktory jest wydobywany przez kilku lokalnych rzemieslnikow.
Nawet mam adres jednego jakby ktos byl zainteresowany:

Bursztyniarz Kurpiowski
Zdzislaw Bziukiewicz
Wach 14
07-420 Kadzidlo

pow. ostrolecki
woj. mazowieckie
tel. 0607110393

> W Muzeum Mineralogii :-))

Ktorego tez tu nie ma. :(
Byla ostatnio wystawa prezentowana w kinie Forum (poszukaj info w archiwum), na ktorej wystawiane byly mineraly jednego z naszych listowiczow.

ak