Autor: Piotr Kaluza (pk_at_kaluza-shipping.com.pl)
Data: Wed 04 Apr 2001 - 22:22:12 MET DST

> Kto z Was slyszal ostatnio wiadomość o samorodkach złota ze Szwajcarii.
> Ostatni robi się cieplej może zorganizowalibyśmy (do zainteresowanych)
> jakieś poszukiwania nad polskimi rzeczkmi ?

W polskich rzekach zlota jest niewiele. Ale kiedys bylem na splywie w Laponii, na polnocy Finlandii i w rzekach bylo kilka warstw piasku widocznych na brzegach zawierajacych drobinki zlota. Jak sie mylo rece to wygladalo jak brokat. Na poczatku myslalem, ze to piryt czy inna choroba ale okazalo sie to tez zlotko. Zreszta najlepsze piwo Finlandii produkowane jest za Kregiem Polarnym ( fin. nappapiri ) i nazywa sie Lapin Kulta czyli wlasnie Zloto Laponii i nie chodzi tu o chmiel. Zreszta sa tam organizowane mistrzostwa plukaczy jak w Zlotoryi i ciagle jeszcze znajduje sie tam samorodki
choc nie jest oplacalna eksploatacja przemyslowa. Tymczasem, borem, lasem...
Piotrek
PS ja mieszkam w Szczecinie i choc okolica fajna to ciekawych mineralow brak.