Autor: nepalnik_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 28 Mar 2001 - 12:57:46 MET DST

Dostalam wisiorek z rodowanego srebra z nieznanym mi kamieniem, nie bylo go tez w leksykonie kamieni ozdobnych i szlachetnych, ktory posiadam. Na metce nabazgrano "uleks." Czy ktos wie, co to za kamien? Jest nieprzezroczysty, jasnoszary, nieco perlowy i przypomina kocie albo tygrysie oko tylko bez charakterystycznej linii zalamywania sie warstw. On wyglada, jakby ktos sprasowal w okragly kaboszon szklistoperlowe warstwy. Mam nadzieje, ze to nie syntetyk. Bede wdzieczna za podpowiedzi.