Autor: Tomasz Filipiak (eskimos_at_poczta.fm)
Data: Tue 14 Nov 2000 - 15:36:24 MET

> Czy ktos moze wie skad pochodza polskie celestyny? Na ostatniej gileldzie
na SGGW
> kupilem ladny okaz ale czlek wiedzial tylko, ze mineral pochodzi z Dolnego
Slaska

Polskie celestyny najliczniej pochodz z Machowa k. Tarbobrzega. Odkrywkowa kopalnia siarki rodzimej. Niesty jest juz prawdopodobnie zmaknieta a wyrobisko zasypane. Jeszcze pare lat temu mozna bylo tam wynajac koparke i przywiesc calkiem niezle okazy.
Jezeli chodzi o informacje czy wyrobisko jest juz na 100% zasypane to nie jestem pewnien.

pozdrowienia
t.f.