Autor: Ireneusz Balicki (irbal_at_kki.net.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 20:24:59 MET DST

> Chodzi mi o to CZYM to robic i gdzie to CZYM kupic. Poszukuje tez
> proszku diamentowego w postaci luznej lub jeszcze lepiej pasty polerskiej.
>
> Bo polerowalem kawalek meteorytu papierem o gradacji 1000 i bylo to
> gladkie, ale nie do konca tak jak to powinno wygladac. Pozatym AS Pilski
> (tnie i poleruje meteoryty) wspominal, ze kiedys udawalo sie paste
> diamentowa

Od lat obrabiam agaty i inne kamory na samodzielnie zrobionej maszynce tzw. gramofonowce. Na poczatku lat 90-tych Jeleniogorskie Zaklady Optyczne sprzedawaly podobne maszyny z jednym lub trzema talerzami roboczymi po cenie zlomu.
Na wirujacy poziomo talerz zeliwny naklada sie malymi porcjami paste proszek scierny-woda-olej (najlepiej rozpuszczalny w wodzie np. przeznaczony na chlodziwo do obrabiarek skrawajacych) i szlifuje komor na kolejnych, coraz drobniejszych proszkach : 100- 200- 400-600-800-1000-1200. Jako proszki scierne najlepiej uzywac weglika krzemu 99C lub 98C. Proszki takie mozna kupic od przedstawicieli handlowych zakladow produkujacych narzedzia scierne w Kole. Mam tylko namiary na przedstawicieli z terenu Dolnego Sl.
Szlifowac mozna rowniez "recznie" na plycie z miekkiego zeliwa Np. fragmencie
odpowiednio spreparowanej tarczy hamulcowej z jakiegos samochodu. Poleruje rowniez na gramofonowce za pomoca przyklejonego do drewnianego krazka filcu.
Uzywam tlenku ceru, lub tlenku aluminium, czasami mozna trafic na mieszanki tlenkow np.: 3X-polecam.
Unikam preparatow do polerowania zrobionych na czystym lub z uzyciem zielonego tlenku chromu (trudny do usuniecia z porowatych lub peknietych kamieni) oraz preparatow zrobinych z uzyciem woskow i olei. Pasty diamentowe czasami jeszcze ze wschodu przywoza, latwiej jednak trafic na pasty w tubkach zrobione z weglika tytanu (ponoc twardoscia niewiele ustepuja diamentowi).
Jezeli masz jeszcze jakies pytania pisz na priv. postaram sie wyczerpujaco odpowiedziec.
Irek.

--
      !!! Najlepszy ZEWNETRZNY modem w Polsce !!!
Modem ZyXEL Omni 56K za 272,95 zl http://www.promocja.kki.pl