Autor: Wojciech Czaplinski (wojtekcz_at_twarda.pan.pl)
Data: Mon 24 Jul 2000 - 10:46:56 MET DST

Czołem,
Postanowiłem dać odpór niektórym listowiczom, żądającym ode mnie pisania "normalnych postów". Proponuję więc penetrację hałd kopalni "Nowa Ruda" w Nowej Rudzie i Słupcu. To niedaleko Ślęży ;) Dojazd PKP do Kłodzka albo Wałbrzycha, stamtąd PKP albo PKS; połączenia kolejowe kiepskie. Noclegi w hotelu "Nowa Ruda" w Słupcu albo w okolicznych kwaterach agroturystycznych. Dobra baza wypadowa w Góry Sowie, tereny Suszyny-Niwy itd.
Można znaleźć: odbitki karbońskich roślin, kalcyt, galenę, baryt, chalkopiryt, niebiesko-zielonawy foleryt (dickit) z wrostkami millerytu i powłoczkami beta-alumohydrokalcytu. Obok hałdy w Nowej Rudzie wychodnia górnokarbońskich piaskowców, w których fragmenty skrzemieniałych pni aurakarii. W kamieniołomie gabra w Słupcu bywają włókniste kalcyty, często zabarwione na różowo.

pozdrawiam - Tarantoga