Autor: Witek Zawadzki (witek_at_kuria.gliwice.pl)
Data: Mon 17 Apr 2000 - 13:37:38 MET DST

Witam

> Marek Barth wrote:
>
> Wybieram sie do Swieradowa na dlugi swiateczny weekend. Czy szanowni
> Bracia W Kamieniu mogliby uswiadomic gdzie szukac granatow w tej
> okolicy. Slyszalem o Gierczynie ale konkretow nie znam. Wesolych Swiat
> dla wszystkich
> Marek Barth

Kilka kilometrow na zachod od Gierczyna jest wioska Krobica. W niej maly, czynny kamieniolom. Zgode na wejscie latwo uzyskac u kierownika. Ekspolatowane sa lupki lyszczykowe glownie na pape :) (i strasznie brudzace :)
Kamieniolom na wyzszym, eksploatowanym poziomie ma ksztalt prostokata - na jego prawym skrzydle w zeszlym roku znalazlem w lupkach luszczykowych granaty wielkosci do 6 mm - wiekszosc z nich byla z roznymi zanieczyszczeniami.

W samym Gierczynie znajduja sie stare haldy - miejscowi mowili, ze mozna na nich znalezc "cos" i ze ludzie szukaja. Wiecej informacji widzialem kiedys w takiej zielonej ksiazeczce, ktorej wspolautorem byl p. Zaba (przez "z" z kropka).

Wiem, ze w okolicach Klodzka nad sama granica z Czechami koledzy znajdowali czyste okazy do 2 cm - ladne i bez zanieczyszczen, ale nie znam dokladnej lokalizacji. Moze ktorys z grupowiczow zna?

Powodzenia
Witek Zawadzki