Autor: Rafał (rafax_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 03 Mar 2000 - 10:46:19 MET

Użytkownik Salvador <ctarek_at_poczta.wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:001c01bf8219$2bf60540$3e27a0d4_at_ppp...
> Witam
> Czy ktos z szanownych grupowiczow moglby wyjasnic
> mi pojecia struktury i tekstury dla skal magmowych i osadowych
> Czy w obu przypadkach jest to to samo?
> Jakie rodzaje stuktur i tekstur dla tych skal
> wyrozniamy.
> Dziekuje wszystkim za kazda informacje

Witam!
Tekstura to sposób rozmieszczenia minerałów i ich orientacja w skale no i jeszcze stopień wypełnienia... przestrzeni. A struktura to stopień wykształcenia minerałów w skale. Tekstura w skałach magmowych i osadowych oznacza to samo, natomiast struktura to już sam nie wiem, musiałbym się zastanowić. Co do rodzajów s. i t. to jest ich barzdo dużo... Spojrzyj na przykład do "Przewodnika do ćwiczeń z geologii dynamicznej" albo do Słownika petrologicznego... Pewnie coś jest o tym napisane w Geologii dynamicznej Książkiewicza.

Pozdrawiam
Rafał