Autor: W. Krawczyński (wojtekk_at_uranos.cto.us.edu.pl)
Data: Sun 06 Feb 2000 - 20:58:03 MET

> czy kamienie zbierane na plazy tez moga byc mineralami?

Oczywiscie, ale w wiekszosci beda to skaly, czyli zespoly mineralow. Jesli kamien jest w miare jednolicie ubarwiony lub ma jednorodne inne cechy, to moze byc mineralem, ale nie musi. Nalezy uwazac na wszelkiego rodzaju cegly, skorupy itd, ktore sie na plazach trafiaja - to nie sa mineraly.

> Rowniez interesuje mnie jak nazwac te wszystkie kamienie lezace na polach ,
> czy chodnikach ?

W zasadzie wiekszosc kamieni polnych jest skalami, zwykle wystepujacymi pod warstwa gleby. Czasem moga sie trafic mineraly (uwaga jak powyzej) oraz fragmenty przedmiotow wykonanych przez czlowieka: skorupy garnkow, cegly, beton itd
Na chodniku raczej trudno o naturalne skaly czy mineraly. Same plytki chodnikowe nie sa mineralami czy skalami. Chyba, ze kogos interesuja ziarna piasku, ktore akurat sa mineralami zwykle kwarcu.

z powazaniem
wk