Autor: Blue (aga_at_zwierzeta.w.pl)
Data: Fri 05 Nov 1999 - 21:45:16 MET

Witam!

Nie zajmuje sie zbieraniem mineralow, ale mam w domu dwa ciekawe (wg. mnie) kamienie, niestety, nie wiem jak sie nazywaja.

Zostaly znalezione w Zagorzu Slaskim (Dolny Slask). Postaram sie je opisac: niektore sa dosyc duze, barwy mleczno-zielonkawej lub niebieskawej. To byla duza skala, a wokol niej lezaly poodlamywane mniejsze kawalki. Kamienie te skladaja sie z masy mniejszych krysztalkow roznych rozmiarow. Mozna je dosyc latwo odlamywac, ale stanowia spojna calosc. Jednak niektore fragmenty mineralu sa gladkie jak szklo. Bo maja one bardzo nieregularne ksztalty i wiele scianek. Przypuszczam, ze te gladkie fragmenty sa miejscami odlamywania sie poszczegolnych kamieni od skaly. Ale to tylko moje przypuszczenia. W kazdym razie wiekszosc powierzchni sklada sie z niezbyt malych krysztalow. Tak jakby ktos ulepil z nich kule. Same kamienie sa dosyc ciezkie jak na swoja wielkosc.

Wiem ze opis jest dosc zawily, ale opisywalam to co widze. Jesli ktos jest zainteresowany, to mam zdjecie.

Dziekuje za sugestie
Agmieszka

--
 - [ http://www.zwierzeta.px.pl - http://www.zwierzeta.prv.pl ] -
    - [ ICQ UIN: 52521716 ] - [ E-Mail: aga_at_zwierzeta.w.pl ] -