Autor: Tomasz Filipiak (filipiak_at_free.com.pl)
Data: Thu 01 Jul 1999 - 11:13:07 MET DST

On Wed, 30 Jun 1999, Mira E. Saternus wrote:

> Czy wejscie do tego kamieniolomu przedstawia
> jakies trudnosci formalne (jakies papiery trzeba okazywac, lub w inny
> sposob przekonywac ciecia)?

Wejscie jest latwe wtedy gdy kamieniolom pracuje a wiec we wszyskie dni robocze wowczas kierownik na to zezwala. Natomiast przekonac ciecia to juz problem praktycznie nie do przebycia (ewentualnie jakies 15 minut z zegarkiem w reku).

>I w jakiej jego czesci nalezaloby wlasciwie szukac okazow?

Ja znlazlem duzo okazow przy scianie poludniowej, wydaje sie to rozsadne z ego wzgledu ze na wysokosci ok.20 znajduje sie lawica z jaspisami (nie radze sie wspinac !!!)Mozesz sprobowc tez przy scianie zachodniej ale jaspisu tam juz napewno niebedzie.

> Pytam sie, bo bede w okolicy na przelomie lipca i sierpnia, i kazda nowa
> lokalizacja mnie interesuje. Dzieki z gory.

Nie ma sprawy jezeli tylko w czyms pomoglem.

pozdrawiam
T.F.

P.S.Okolice to teren nadgraniczny (ok.300 m do granicy czeskiej )i nalezaloby miec jakis dokument zeby nie narazic sie na dodatkowe klopoty. Niedaleko od kamieniolomu jest turystyczne przejscie graniczne Gluszyca.