Autor: BEEPER (mmmccc_at_dino.wsi.edu.pl)
Data: Sat 19 Jun 1999 - 11:06:02 MET DST

> [...]
>Aby je wyhodowac musisz miec siarczan miedzi (bialy proszek). Powinienes go
>dostac w sklepie z artykulami chemicznymi.
>Krysztaly hodowalem w dwoch etapach:
>1. Zrob roztwor nasycony CuSO4, wlej go troche do plaskiego naczynia (np.
>talerz) i pozostaw aż do pojawienia sie malych (1 - 1,5 cm) krysztalkow na
>dnie. Nastepnie wyjmij je i wysusz na bibulce.
>2. Wez jakis nie potrzebny okaz (nie moze reagowac z CuSO4 !!!) i uloz na
>nim krysztalki. Poloz go w naczyniu, tym razem glebokim i zalej go roztworem
>CuSO4. Gdy okaz bedzie mial pozadany wymiar, wyjmij go i wysusz.

Powiedz mi:

- jak dlugo rosnie przeciatny krysztal
-jaka ma byc temperatura wody
-czy woda ma parowac (czyli ma jej troche ubywac) , czy to nie ma
  wplywu na wzrost krysztalow.
- jak duzo mam dac tego CuSO4 na powiedzmy litr. Czy ilosc tego ma   wplyw na wielkosc krysztalow ?
- A moze mozna jakos zmieniac kolor?

Interesowalo by mnie tez jak robic Lopezyt. Tak sie sklada, ze Chalkantyty juz mam 2 w tym jeden duzy i b. ladny, natomiast zaden z 2 lopezytow nie ma ani duzych krysztalow, ani nie jest zbyt duzy.