Autor: Wojciech Krawczyński (wojtekk_at_uranos.cto.us.edu.pl)
Data: Tue 27 Apr 1999 - 22:20:01 MET DST

> czy za przebywanie i "grzebanie" w wyrobiskach czynnych
> kamieniolomow podczas sobot i niedziel, kiedy te przedsiebiorstwa
> zazwyczaj nie pracuja, moga grozic jakies nieprzyjemnosci (mandat,
> kolegium itp.). Czy konieczne jest jakies zezwolenie i czy mozna w
> rozsadny sposob je uzyskac?

  Zazwyczaj trzeba miec zezwolenie, to zalezy od kamieniolomu. Najczesciej w soboty i niedziele pracuja sluzby ochroniarskie, ktorych nie obchodzi, ze ktos zbiera kamienie a nie kradnie kabli czy innych urzadzen. Zdarzylo mi sie pare razy wracac z kamieniolomu pod eskorta uzbrojonych osobnikow. Na szczescie pokojowo nastawionych :-).

        W dzien roboczy nie ma problemow, chyba ze bedzie strzelanie. Nalezy poprosic o wejscie kierownika kamieniolomu lub sztygara zmianowego. Wchodzenie na dziko jest niemile widziane i powoduje agresywne zachowania kierownictwa i strozow, ktorym zalezy na utrzymaniu swojej pracy.

z pozdrowieniami
wk