Autor: Wojciech Krawczyński (wojtekk_at_uranos.cto.us.edu.pl)
Data: Sat 13 Mar 1999 - 22:40:13 MET

Anni wrote:

> Moze byc wszystko co wyglada ladnie i ma odpowiednia twardosc/ mala kruchosc
> . Posluzyc ma kamien za podloge i pokrycie schodow ( chyba tak powinna
> terminologia wygladac :(? ) . Jestem otawrta na pomysly :) Ciekawe czy
> daloby sie zdobyc dosc geod agatowych po "rozsadnej " cenie , coby wylozyc
> nimi posadzki ;)?

Kolo Checin we wsi Zelejowa w bylym kieleckim jest maly zaklad produkujacy plytki z ciemnych wapieni dewonskich, zlepiencow permskim oraz czerwonych piaskowcow triasowych. Piaskowce nie za bardzo nadaja sie na podloge (sa dosc kruche) ale ladnie wygladaja na scianach, natomiast zlepience i wapienie jak najbardziej. Nie sa to skaly twarde, ale swoje wytrzymuja, jesli sie o nie dba. Szczegolnie zlepience sa dosc efektowne. Drugi taki zaklad, ktory znam, znajduje sie w Pinczowie. Robia tam jeszcze plytki z jasnych wapieni ?jurajskich i wapienia pinczowskiego.
Niestety nie znam telefonow ani dokladnego adresu.

Podloga z agatow bylaby bardzo ladna, ale i bardzo droga. Podobnie jak sa drogie polerowane plyty z twardych skal magmowych.

z pozdrowieniami
wk