Autor: +++ZINGER+++ (zinger_at_alpha.pl)
Data: Sat 23 Jan 1999 - 14:12:37 MET

Witam.
Tym razem napisze cos konkretnego w temacie mineralow, bo mam sie czym pochwalic ;-)))

Mianowicie wczoraj dostalem z Instytutu Technologii Materiałow Elektronicznych krysztal, a raczej monokrysztal kwarcu. Lecz co w tym takiego fascynujacego? Otoz
-po pierwsze, jest to kwarc sztucznie wychodowany w/w instytucie. Swiadcza o tym
metalowe "zaczepy" wtopione w krysztal po obu jego stronach. Zas przez caly krysztal od jednego zaczepu do drugiego biegnie cienki na 2mm pasek takich malutkich babelkow powietrza, ktore sa pierwotna plytka kwarcu, bedaca zarodkiem calego krysztalu.
-po drugie, ciekawe sa wymiary tego krysztalku :)) : szer-12cm na 9cm wys-19,5cm .
Waga? Jakies >5kG, bo nie mam na czym to zwazyc :))
-po trzecie, powiem cos o jego wygladzie. Sciany te z "szerokosci" i z "wysokosci" sa
gladkie i przezroczyste. Natomiast dwie przeciwlegle sciany z najcienszej strony sa nierowne. Jest to chyba cecha kazdego monokrysztalu. Faktura tego pofaldowania jest bardzo specyficzna. Wyglada to tak, jak .... kurde nie wiem jak Wam to opisac. Wyglada jakby na tafli lodu zamarzly krople wody :)))), takie rownomierne nierownosci, cos jak taki pewien rodzaj szyby. Zreszta niewazne. Jak wreszcie podlacze kamere do Rivy TNT, to beda ladne zdjecia na moim WWW.

Kontakt z Instytutem nawiazalem przez przypadek. Bedac z ojcem w Wawie, poszedlem z nim na targi elektroniczne (byly razem z targami budownictwa i oswietlenia w Palacu Kultury).
Ojciec nic nie zalatwil, bo te targi el. byly wprost smieszne. 3 stoista na krzyz. Ja natomiast
przyssalem sie do jednego stoiska :)) No wprost nie moglem sie ruszyc z tamtad. Uwage przykul
osobliwy stojak, na ktorym obracaly sie roznej wielkosci monokrysztaly kwarcu. W koncu nie wytrzymalem i choc jestem troche niesmialy :)) zaczalem rozmowe z przedstawicielem ITME, nagabujac go miedzy wierszami, ze chcialbym kupic taki jeden krysztal. Nastepny przypadek, to
taki, ze ow pan okazal sie nadzwyczajnie mily i po dlugiej rozmowie n/t owych krysztalow poza jego wizytowka i propozycja, abym do niego napisal za jakis czas w sprawie otrzymania czegos, dostalem w prezencie jeden krysztal o niebagatelnych wymiarach ~1x1x1x cm :)))))))

Tak wiec teraz mam 2 monokrysztaly i jestem bardzo happy.

teraz z innej beczki. 2 sprawy.

Juz niedlugo umieszcze na moim WWW podstrone ze sklepikiem meteorytow i tektytow. Oczywiscie ja ich sprzedawac nie bede (mam dopiero jeden :) ). Wszystkie zapytania i zamowienia nalezy kierowac oczywiscie do rednacza "Meteorytu", Andrzeja Pilskiego. Jest tego troche, takze bedzie w czym wybierac. Wedlug zapewnien A.S. Pilskiego oferta zwiekszy sie po wizycie Gregora Pacera, czyli po gieldzie w Wawie 13-14 lutego.

I wlasnie dla Pacera jade do Warszawy na 13.02, zeby to wszystko zobaczyc i nawet cos kupic. Wiec mam pytanko. Czy ktos z Was bedzie sie tam wystawial, albo bedzie z ramienia jakiegos klubu/kolka geologicznego? (np. z "Spirifera" ). Pisze o tym, zeby wiedziec,
ze np. na tym stoisku bedzie ktos z tej listy. Milo by bylo, zamiast "po ile ; biore ; do widzenia",
moc powiedziec "Czesc, co slychac ?".
Pozatym, na wiosne '98 jak bylem na tej gieldzie to po raz pierwszy na oczy zobaczylem "Otoczaka". No i to bylo po raz ostatni :(( . Wiec jezeli znow klub "Spirifer" bedzie mial swoje
stoisko, to prosze o info, bo chcialbym znow kupic ta gazetke.

No to chyba wszystko.
Marcin Cimała alias BEEPER z Dalekiego Zadupia :))