Re: Odp: Ostatnia awaria LODMAN - TPSA

Autor: Bartosz Lis <bartoszl_at_ics.p.lodz.pl>
Data: Thu 21 Sep 2000 - 17:24:35 MET DST

Witam,

On Tue, 19 Sep 2000, Romek wrote:

> Przez pare dni tez sobie tak radzilem.
> Teraz sprobuje czy powrot do prawidlowych
> ustawien SMTP na ck-sg.p.lodz.pl umozliwi
> normalne dzialanie.

Jeśli się nie mylę to powyższe komunikaty są efektem działania ustawień
antyspamerskich na serwerze pocztowym (prawdopodobnie sendmail). Serwer
sprawdza kilka warunków, z których jeden musi być prawdziwy, żeby przyjąć
list od klienta i wysłać go dalej, m. in.

- czy list jest nadawany bezpośrednio z serwera,
- czy połączenie przyszło z komputera o zaufanym adresie (w tym przypadku
  zapewne z domeny p.lodz.pl),
- czy komputerem adresata jest serwer,
- czy komputer adresata jest zaufany (serwer prowadzi dla niego
  relay-owanie)

Dla listów wysyłanych z komputerów PŁ (ale tylko tych komputerów, które są
zarejestrowane w tzw. odwrotnym DNS-ie) prawdziwy jest 2. warunek, chyba,
że ktoś wchodzi telnetem na ck-sg i tam korzysta z pine'a elma lub maila,
wtedy prawdziwy jest pierwszy warunek.
Dla listów adresowanych do posiadaczy kont na ck-sg prawdziwy jest 3.
warunek.
Jeśli ktoś łączy się przez TP-SA i korzysta z programów windowsowych to
nie jest prawdziwy żaden warunek, a serwer zwraca tylko informację o
niespełnieniu ostatniego.

Routing nie ma tutaj nic do rzeczy.

Jak sobie z tym radzić.
1. Jest niewielka szansa, że na ck-sg działa rozwiązanie typu
POP-before-SMTP (PbS). Proszę sprawdzić, czy po pobraniu listów z ck-sg,
zaczyna on przyjmować listy idące w świat. Nie jest to jednak rozwiązanie
popularne.
2. Można zrobić forwarda z konta na ck-sg na inny serwer i korzystac z
tamtego serwera: wpisuje sie adres do konta na innym serwerze do pliku
.forward w katalogu domowym na ck-sg.
3. Korzystać z programów pocztowych na serwerze, wchodząc telnetem lub
ssh.

Pozdrawiam,

--
Bartosz Lis @ Institute of Computer Science, Technical University of Lodz