Re: Uwaga WIRUSY !!!

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL <zylla_at_lodz1.p.lodz.pl>
Data: Mon 20 Jan 1997 - 18:23:14 MET

At 15:24 97-01-20 +0100, you wrote:
>Czesc,
>
>Oto kopia wewnatrzredakcyjnego komunikatu - na wszelki wypadek...

   Radzilbym wogole nie wlaczac komputera :)

   Te WIRUSY nie sa zadnymi wirusami ale plotkami i rozpowszechniaja
   sie przez przekazywanie od jednego zastraszonego uzytkownika
   do drugiego uzytkownika. I tylko to maja z wirusami wspolnego
   ze jeden drugiemu przekazuje wiadomosc.
   Jezeli Gazeta - Biuro Komputer napisze, ze to sa wirusy to wykaze
   sie najwiekszym lamerstwem. Zaufanie do Gazety spadnie wsrod braci
   komputerowej do zera.

   PENPAL GREETINGS to najwyzej zjawisko socjologiczne a nie wirus.

   Czytanie poczty nie moze zrobic zadnej krzywdy komputerowi.
   Poza pewnym hipotetycznym scenariuszem:
   - do poczty jest dolaczony zakodowany w MIME dokument Worda,
   - program pocztowy jest tak skonfigurowany, ze w momencie napotkania
     w poczcie fragmentu z rozszerzeniem .DOC automatycznie startuje
     MicrosoftWorda w wersji 6.0 lub 7.0,
   - dokument Worda moze zawierac makro, ktore modyfikuje ustawienia
     samego Worda, modyfikacja moze polegac np. na tym ze w momencie
     uruchamiania pewnej funkcji Worda macro moze kasowac lub
     modyfikowac przypadkowo wybrany plik na dysku.

   Z mojej wiedzy na ten temat wynika, ze tak skonfigurowany komputer
   jest rzadkoscia.

--
Romek