Lista chemfan@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: Jak wydobywa się MIEDŹ, SREBRO I ZŁOTO.

To: chemfan@man.lodz.pl
Subject: Re: Jak wydobywa się MIEDŹ, SREBRO I ZŁOTO.
From: Mickdegrey <mickdegrey@protonmail.com>
Date: Wed, 15 Apr 2020 08:10:12 +0000
Witam,

Dokładnie tak jak Napisałeś. Od siebie tylko dodam że z miedzi elektrolitycznej
produkuje się przewody elektryczne. Do przewodów wysokiej jakości stosuje się
tzw. miedź beztlenową którą otrzymuje się z miedzi elektrolitycznej poprzez
redukcję tlenkowej fazy zawieszonej, wodorem.

Miedź po redukcji zaś (przed elektrolizą) nie ma obecnie znaczenia użytkowego.
Stanowi cenny surowiec z racji występowania w niej metali będących tematem
niniejszego postu.

Pozdrawiam,
MdG

Wysłano z aplikacji ProtonMail