Lista chemfan@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: Swiece dymne

To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Subject: Re: Swiece dymne
From: Krzysztof Kleszcz <k.kleszcz@gmail.com>
Date: Mon, 26 Feb 2018 21:47:37 +0100
Witam,

Trudno odpowiedzieć jednoznacznie, bo pytanie mało konkretne. Przepisów na
"świece dymne" jest zapewne bardzo wiele. W książce S. Sękowskiego "Ciekawe
doświadczenia" jest opis świecy dymnej, która świetnie działa, ale jest
oparta na bardzo szkodliwym i rakotwórczym czterochlorku węgla. Natknąłem
się kiedyś na przepis (nie pamiętam źródła), w którym czynnikiem
dymotwórczym była sproszkowana smoła. Myślę, że kilka minut "googlowania"
powinno pomóc.
pozdrawiam,
kk