Lista chemfan@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Czy stal roztwarza się w kwasie ortofosforowym?

To: chemfan@man.lodz.pl
Subject: Czy stal roztwarza się w kwasie ortofosforowym?
From: Nano <nano104@interia.pl>
Date: Thu, 09 Mar 2017 23:34:06 +0100
Czy stal roztwarza się w kwasie ortofosforowym, czy też jest to za słaby kwas
do roztworzenia stali? Wiem, że stosuje się go w odrdzewniaczach, więc może to
sugerować, że jest za słaby (skoro rozcieńczony narusza rdzę, ale nie stal),
ale może ktoś próbował i wie z doświadczenia? Chcę otrzymać trochę fosforanu
żelaza, a mam do dyspozycji tylko gwoździe i 85% kwas fosforowy.
  • Czy stal roztwarza się w kwasie ortofosforowym?, Nano <=