Lista chemfan@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: tekst Netowy, jeden z wielu

To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Subject: Re: tekst Netowy, jeden z wielu
From: "Tomasz Pluciński" <tomasz.plucinski@ug.edu.pl>
Date: Wed, 12 Oct 2016 18:32:44 +0200
> Co się dziwić, skoro w programie Pytanie na śniadanie pracownik centrum
> naukowego Kopernik, reklamując placówkę i zapraszając do jej
> odwiedzenie. Wyjaśnia, że lód pływa po wodzie, bo między cząsteczkami
> wody jest wolna przestrzeń i w niej znajduje się powietrze.
> Pozdrawiam
>     JR. Paśko

Bodaj ze 3 lata temu TV nadała wywiad z panią z CNK prowadzącą warsztaty z
chmii dla dzieci. Zajmowano się tak fascynującymi problemami jak: dlaczego
krojona cebula szczypie w oczy, szczególnie polana gorącą wodą? Bo sok
zawiera siarkę, a siarka z wodą tworzy żrący kwas siarkowy.
Zrobiłem wtedy auto-test psychologiczny: czy potrafię powstrzymać się od
kontaktu z CNK wiedząc, że są raczej hermetycznie zamknięci na tego
rodzaju kontakty. Powstrzymałem się...
No to jeszcze jedna perełka: http://www.zyciekalisza.pl/?str=61,89&id=36822
tpluciński

Ta wiadomość została wysłana z serwera Uniwersytetu Gdańskiego
http://www.ug.edu.pl/