Lista chemfan@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: Zapytanie

To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Subject: Re: Zapytanie
From: MdG <mickdegrey@wp.pl>
Date: Mon, 20 Jan 2014 00:01:46 +0100
Prawdopodobnie masz jakieś wysokotemperaturowe zanieczyszczenia próbki. Tyle da się powiedzieć nie wiedząc nic o próbkach które nastrzykujesz. Nadal nie wiemy jakie techniki stosujesz, nie podałeś kolumny ani programu temperaturowego. Nie wiemy też czy stosujesz nastrzyk bezpośrednio na kolumnę kapilarną czy ze spacerem. Nie podałeś także typu gazu nośnego ani czy chromatografujesz ze splittingiem czy nie. Bardzo mało danych. Wstaw kondycjonowanie kolumny na kilka godzin (min 3) i zastrzyknij jeszcze raz i napisz co wyszło.

pozdrawiam
MdG
Witam, sprzęt pod względem szczelności został sprawdzony kilkakrotnie, a
odnośnie analiz to jest puszczany wzorzec związku i pierwszy raz po skręceniu
sprzętu wychodzi ładnie kolejny nastrzyk i go nie ma w tym czasie retencji
tylko jest przesunięty o kilka minut i powstają piki bułowate ciągnące się
przez kilka minut w których znajduje jony masowe odpowiadające badanej
substancji.