Lista chemfan@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: Czystosc alkoholu metylowego

To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Subject: Re: Czystosc alkoholu metylowego
From: "klechu13 ." <k.kleszcz@gmail.com>
Date: Tue, 23 Jul 2013 11:10:45 +0200
Nie miałem z tym konkretnym metanolem styczności, zapewne zbadanie choćby
temp. wrzenia powie Ci coś na temat czystości. Ale uważam, że do syntez w
niezbyt małej skali (czyli takiej typowej laboratoryjnej, nie mikro)
spokojnie w roli rozpuszczalnika się nadaje. Ew krystalizację finalnego
produktu można zrobić już z czystszego rozpuszczalnika. Albo poświęcić parę
godzin i przedestylować ten techniczny.
pozdr
kk