Re: Stworzono prawie żyjące komórki na bazie metalu.

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Thu, 11 Apr 2013 13:46:00 +0200

> Węgiel nie jest konieczny do życia. Może się życie
> opierać wyłącznie na krzemie .., może i na metalach ..,

Pozwolę sobie nie zgodzić się z taką hipotezą. Wydaje mi się, że życie
jeśli gdzieś powstało, będzie podobne do naszego. Prawa fizyki
decydują, że wszystkie planety są okrągłe, nie spodziewamy się
sześcianów - tak samo życie będzie bazować na związkach chemicznych,
które łatwo samorzutnie się tworzą, np. adenina, która powstaje z HCN i
NH3: http://www.nature.com/nature/journal/v191/n4794/abs/1911193a0.html

Może środowisko tego życia nie będzie zupełnie analogiczne (ale i na
ziemi ekstremofile potrafiły się dostosować do temperatur i do kwasów i
do solanki), ale cegiełki będę podobne: aminokwasy, puryny, pirymidyny,
etc. Życie bazujące na krzemie zamiast węgla istnieje tylko w
powieściach SF.