Re: Dlaczego goraca woda czesto zamarza szybciej niz zimna?

Autor: Kazimierz Warmiński UWM <kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl>
Data: Thu, 10 Jan 2013 21:07:22 +0100

> tak nie jest (tam gdzie polano zimna jest maz wodno-sniegowa,
> a tam gdzie goraca jest twardy lod).

> Jakie sa Wasze teorie? :)

Moim zdaniem cały efekt jest tylko wizualny - przy wylewaniu gorącej wody
tworzy się obfita mgła. Obserwatorzy z reguły określają ją jako "chmurę
drobnego śniegu. Ja to robiłem ubiegłej zimy ze szwagrami w Suwałkach
przy -23 oC i efekt jest niezły, ale gorąca woda docierała do podłoża w
postaci ciekłej. Nieźle tez wygląda jak się rozpyla gorącą wodę
opryskiwaczem ogrodniczym.
Nie upieram się, bo być może efekt Mpheby istnieje.
Warto jednak byłoby wykonać eksperyment tak aby uzyskać ilościowe dane, a
nie tylko "wizualne".

Kazik W.