Odp: Re: Odp: Re: Odp: Re: Odp: Re: nikiel Raneya

Autor: <dredion_at_wp.pl>
Data: Thu, 15 Nov 2012 07:34:02 +0100

Dnia Środa, 14 Listopada 2012 20:31 <paw-p_at_wnoz.up.wroc.pl> napisał(a)

> Dlaczego? Jeśli będzie miał podobne wymiary.

> W mieszadłach, które miałem w rękach, pole jest zbyt słabe do mieszania
> roztworu o dużej lepkości (ale to nie znaczy, że wszystkjie tak mają). A
> nikiel w Twoim roztworze pewnie będzie stawiał spory opór. Tak nawiasem,
> samo pole może powodować "sklejanie się" niklu. Ale tego bez eksperymentu
> nie stwierdzisz.
> Przy okazji: nowe mieszadła często mają przełączane cewki zamiast
> wirującego magnesu. Te tańsze mają tylko dwie cewki, i sztabka zamiast się
> [...]

Ale mimo wszystko dobrze jest "wyczerpac temat" zanim się zajmie tym, w czym chemik jest najlepszy ;-)
A co sądzisz o wytrząsarkach? Problem jest w masie tego reaktora, jeszcze nie wiem ile będzie ważył ale pewnie ze 20+. Jakby taki użyć co ma 1300 obrotów na min to mogłoby to pomóc