nikiel Raneya

Autor: <dredion_at_wp.pl>
Data: Sun, 11 Nov 2012 17:29:21 +0100

Witam

Czy jest możliwe mieszanie roztworu katalizowanego niklem Raneya mieszadłem magnetycznym?

Objętość reaktora - 5 L
Objętość roztworu - do 3 l
Temperatura - do 100 stopni C
Ciśnienie - do 150 atm
Typ reakcji: uwodornianie

Zaprojektowałem reaktor i zdecydowałem ze ma on byc jak najtanszy. Zasugerowałem że mieszanie i grzanie bedzie za pomocą mieszadła magnetycznego, po to by zmniejszyc koszta całego projektu. Dotychczas pracowałem z katalizatorami niklowymi, tzn ich zwiazkami, m.in Ni2B, mieszając r-r mieszadłem magnetycznym, stad nie przyszlo mi do glowy ze mogę mieć teraz problemy

Jeśli nie bedzie katalizator "przyklejał się" do mieszadełka to problem mam z glowy, a jeśli, jak domniemam, bedzie odwrotnie, to mam duzy problem, bo nie wiem w jaki sposób osadzić mieszadło mechaniczne tak by aparatura była szczelna. Chyba że są dostępne gotowe rozwiązania, gotowe zestawy.

Pozdrawiam
Tomek