Re: spopielanie gumy

Autor: Krzysztof Kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Tue, 25 Sep 2012 10:53:22 +0200

W dniu 25 września 2012 10:43 użytkownik Kazimierz Warmiński UWM
<kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl> napisał:

> A czy nie lepiej wykonać mineralizację na mokro w kwasach? Próbki organiczne
> (roślinne, zwierzęce, gleby organiczne - które też są palne) bardzo często
> mineralizuje się w H2SO4 + 30% H2O2, a do oznaczeń mikroelementów w
> mieszaninie HNO3+HClO4. Ale trudno mi powiedzieć czy do gumy się nadadzą.
> Kazik Warmiński

Pewnie można, tylko wstępne spopielenie bardzo skraca dalszą
mineralizację (bo popiół i tak ląduje w kwasach) a czas trwania
mineralizacji też nie jest bez znaczenia. Ja zasugerowałem wstępny
rozkład w temp. ok 300 C przez kilka godzin,
a potem spopielanie w 550 C.
K.Kleszcz