Re: spopielanie gumy

Autor: Kazimierz Warmiński UWM <kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl>
Data: Tue, 25 Sep 2012 10:43:24 +0200

> Znajoma chciałaby spopielić próbkę gumy w temp. 550 C
> jako pierwszy etap mineralizacji. Pytanie jest, czy guma
> nie zacznie się w tych warunkach palić?

A czy nie lepiej wykonać mineralizację na mokro w kwasach? Próbki organiczne
(roślinne, zwierzęce, gleby organiczne - które też są palne) bardzo często
mineralizuje się w H2SO4 + 30% H2O2, a do oznaczeń mikroelementów w
mieszaninie HNO3+HClO4. Ale trudno mi powiedzieć czy do gumy się nadadzą.

Kazik Warmiński