Re: Odp: Kulki i magnes nedymowy

Autor: Michael Greyangel <mickdegrey_at_wp.pl>
Data: Thu, 31 May 2012 20:59:45 +0200

> Ciekawe jaka maksymalna prekosc ostatniej kulki w takim zestawie moznaby
> osiagnac (wiadomo, ze bylaby ona ograniczona, ale jaka w przyblizeniu)?

Odpowiedzią może być Inventor. Można to zasymulować. Myślę że wynik byłby akuratny. Jednak magnesy przy dużych siłach w końcu ulegną zniszczeniu. Myślę że w takim układzie, wszystko co można to jedynie magazynować energię a i tak są ograniczenia materiałowe. Oczywiście jest to ciekawa zagadka :). Tworząc kilka stopni można by otrzymać działko.