Re: Jakie pytania najczesciej wprowadzaja rodzicow w zaklopotanie?

Autor: ll <listowner.listy_at_googlemail.com>
Data: Wed, 21 Mar 2012 00:54:17 +0000

> Skoro o wodzie mowa, to wpadł mi kiedyś w rękę ZNAKOMITY "artykuł' -
> pastisz - o badaniach toksyczności monotlenku diwodoru. Ale nie ten
> zamieszczony na Chemfanie. Artykuł miał wszelkie cechy rzetelnej publikacji,
> m.in. badano LD50 przy zrzucaniu zwierząt doświadczalnych (słonie i ryby) do
> warstw tego tlenku, o różnej grubości (2 cm i 10 m). Zadziwające efekty

Mieli racje autorzy tego protestu:
http://chemia.pg.gda.pl/Chemiczny_Hihot/Zakazac_DHMO.html

woda jednak oficjalnie jest trujaca (wg MSDS), przynajmniej dla zwierzat:

Toxicity to Animals:
LD50: [Rat] - Route: oral; Dose: > 90 ml/kg

http://www.sciencelab.com/xMSDS-Water-9927321

:)

Ciekawe jak to zbadano? ;) Biedne szczury. :(

> zależności od wysokości zrzucenia! Najbardziej utkwił mi w pamięci obszerny
> spis literatury, z Tetrahydrofuran Letters na czele. Pastisz był znakomity,
> ale jakiś niegodziwiec pożyczył go ode mnie i nie oddał, a ja nie pamiętam
> komu go dałem.Czy może Ktoś z Czytających kojarzy tę perełkę?

A w czym to bylo opublikowane? Moze redakcja pomoze odszukac?

> I jeszcze o pytaniach. Wzruszające wytłumaczenie szczypania oczu przez
> cebulę wyczytałem kiedyś w jakimś Popularnym Organie Kobiecym (Filipinka,
> Pzryjaciółka?). Otóż cebula zawiera siarkę, a w kontakcie z wilgocią oka, z
> siarki powstaje kwas siarkowy, a ten jak wiadomo... No comments.

Do demaskatora by sie przydalo (choc juz dawno nieuzupelniany).