Re: Jakie pytania najczesciej wprowadzaja rodzicow w zaklopotanie?

Autor: Tomasz Pluciński <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Tue, 20 Mar 2012 12:14:11 +0100

Dodałem sekcję "Kolor wody" do hasła "Woda" w polskiej Wikipedii
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Woda#Kolor_wody). Jest tam też link do
artykułu w J Chem Edu.

Skoro o wodzie mowa, to wpadł mi kiedyś w rękę ZNAKOMITY "artykuł' -
pastisz - o badaniach toksyczności monotlenku diwodoru. Ale nie ten
zamieszczony na Chemfanie. Artykuł miał wszelkie cechy rzetelnej publikacji,
m.in. badano LD50 przy zrzucaniu zwierząt doświadczalnych (słonie i ryby) do
warstw tego tlenku, o różnej grubości (2 cm i 10 m). Zadziwające efekty
zależności od wysokości zrzucenia! Najbardziej utkwił mi w pamięci obszerny
spis literatury, z Tetrahydrofuran Letters na czele. Pastisz był znakomity,
ale jakiś niegodziwiec pożyczył go ode mnie i nie oddał, a ja nie pamiętam
komu go dałem.Czy może Ktoś z Czytających kojarzy tę perełkę?

I jeszcze o pytaniach. Wzruszające wytłumaczenie szczypania oczu przez
cebulę wyczytałem kiedyś w jakimś Popularnym Organie Kobiecym (Filipinka,
Pzryjaciółka?). Otóż cebula zawiera siarkę, a w kontakcie z wilgocią oka, z
siarki powstaje kwas siarkowy, a ten jak wiadomo... No comments.
Ale zdębiałem, kiedy ze 2 miesiące temu bodaj w IPR usłyszałem wywiad z
kimś, kto organizuje warsztaty dla dzieci w Centrum Kopernik - z tym samym
wytłumaczeniem.
tpluciński