Re: PAN: Nie ma dowodów na globalne ocieplenie. Wajrak: to naukowi szarlatani

Autor: michal <murba_at_if.pw.edu.pl>
Data: Fri, 16 Mar 2012 10:27:14 +0100

Witam
Cała historia nauki to walka poglądów.
Weźmy dla przykładu model układu słonecznego, czy też zero w arymetyce.
Człowiek jest maszyną informatyczą i interpretuje tzw. fakty w modelu
którym został oprogramowny. To dotyczy wszystkich, w tym naukowców.
Prawdziwa dyzkusja naukowa jest możliwa jedynie jesli sa grupy o różnych
poglądach. Jeśli jest monilit zanika rozwój nauki.
Kiedyś już była dyskusja na forum o ociepleniu i wtedy pisałem, że
Ziemia to złożony system nieliniowy o wielu sprzężeniach zwrotnych.
Ale ktoś z Furumowuczów napisał, że skoro pan Balcerowicz uważa, że CO2
powoduje ocieplenie to jest to prawda. Po takim argumencie wyłączyłem
siÄ™.
CO2 jest niezbędne do wegetacji roślin i krytyczny jest bilans produkcji
i pochłaniania przez roślinność. Polska ma jeszce stosunkowo niezłe
zalesienie i rzetelne dane powinny opisywać nie tylko produkcję CO2 ale
także co robi z tym CO2 roślinność. Być może zatruwanie oceanów jest tu
krytyczne w zmniejszeniu pochłaniania CO2.
Cieszy mnie to że polscy naukowcy rozumieja złożoność zagadnienia
procesów fizycznych i również pokazują rolę polityki. Amerykanie i
Chińczycy maja interes w tym aby gospodarka europejska była mniej
konkurencyjna.
Pozdrawiam
Michał