Re: Ile mięca jest w mięsie ?

Autor: michal <murba_at_if.pw.edu.pl>
Data: Thu 01 Mar 2012 - 23:15:08 MET

Witam
Niestety jest to smutna prawda, że znikaja lepsze zakłady, mimo, że sa
chętni do kupowania lepszej jakości towaru.
Znam przypadek zakładu celowo zamknietego (mleczarnia w Słupsku) z
powodu za dobrej jakości. Informacje mam prosto ze źródła.
Mleczarnie kupiła Nestle. Kontrola jakości w Niemczech orzekła, że
jakośc jest za dobra i trzeba zamknąć, bo stracą pracę ludzie z zakładów
niemieckich.
Wspomnę też o Optimusie najlepszej polskiej firmie komputerowej.
Warto dodać, że seria próbna pierwszego w Europie minikomputera K202
została uruchomiona we Wrocławiu, ale:
był to minikomputer mający moc obliczeniowa Ery produkowanje w Elwro i
dyrektor fabryki stwierdził, że jak zamiast Ery zacznie robić K202 to
będzie musiał zwolnić większość załogi, no i zablokował produkcję (potem
wkroczyło kgb).
Konkurencja działa podstępem...
Bitwa o rynek ma te same mechanizmy (nierynkowe) od starożytności po
komunÄ™ i aktualny pseudokapitalizm.
Pozdrawiam
Michał