Re: afera solna

Autor: Zen Vantalye <zen.vantalye_at_gmail.com>
Data: Thu 01 Mar 2012 - 13:13:02 MET

W dniu 1 marca 2012 12:53 użytkownik Krzysztof Kleszcz
<k.kleszcz@gmail.com> napisał:
>A co z tym azotanem
> potasu - jak dotąd nie spotkałem opinii, aby był rakotwórczy. Stosowano go
> (a może i nadal się stosuje) do peklowania mięsa,
Odchodzi siÄ™ od niego.
"Syntetycznie produkowany konserwant dodawany do wędlin, serów
podpuszczkowych i topionych. Szkodliwy przy nadciśnieniu. Istnieje
niebezpieczeństwo jego przekształcenia się w azotyn. Odradza się
częste spożywanie. "
a także uźródłowione http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_nitrate#Health_concerns
> poza tym tyle azotanów
> sypiemy do ziemi w postaci nawozów...