Re: Ile mięca jest w mięsie ?

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Thu 02 Feb 2012 - 09:29:59 MET

On 2012-02-02 09:15, Michał Obrzydziński wrote:
> Witam szanowne forum.
> Postanowiłem przebadać wędlinkę z marketowych pułeczek, okazało się że rekordzistka miała 83 % wody.
> Pod tym linkiem moja fotorelacja z jednej z analiz:
> http://www.portalnaukowy.edu.pl/miesko_1.htm
>
> Jakim cudem w tym mięchu można upakować tyle wody ?
>
> Pozdrawiam
Sama się upycha, naturalna zawartość wody w mięśniach to ~75%. Przy
przetwarzaniu spada, ale jest to następnie z naddatkiem nadrabiane przez
producentów. W każdym razie Twój wynik wydaje mi się normalny i wręcz
oczekiwany. Wędliny powinny mieć podane ile zawierają wody, ale nie jest
to wartość bezwzględna, tylko woda sztucznie wprowadzona.

Zawartość wody w mięsie:
http://www.fsis.usda.gov/Factsheets/Water_in_Meats/index.asp

Michał