RE: kabel grzejny

Autor: Piotr Pelc <piotr-pelc_at_wp.pl>
Data: Mon 05 Dec 2011 - 21:09:24 MET

Zgadzam się policz sobie z prawa Ohma I=U/R => 230V/3,15Ohm=73A !!!!!
Wytworzysz tym ogromna moc która spowoduje Wielkie BUM
Lepszy układ:
Prostownik samochodowy(z regulacja prądu ładowania) z zastosowaniem tego
drutu:
P=U*I=12V*3,80A(prąd po obliczeniu z rezystancji drutu oporowego)=37,8W
mysle ze jest do moc wystarczajaca do ogrzania nasadki. Bez
niebezpieczeństwa porazenia pradem.

Zgadzam się z kolegą lepiej sam się za to nie bierz.