Re: kabel grzejny

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Mon 05 Dec 2011 - 17:38:35 MET

Zerknij na to cacko,

http://allegro.pl/regulator-obrotow-pradu-zmiennego-mocy-3000w-i1965504814.html

i generalnie na:

http://allegro.pl/listing.php/search?category=67193&sg=0&description=1&string=regulator+fazowy
<http://allegro.pl/listing.php/search?category=67193&sg=0&description=1&string=regulator+fazowy>

Pamiętaj tylko że tego rodzaju regulatory muszą mieć koniecznie
radiator. Te linki to oczywiście tylko na początek.

Nie specjalnie, zajeździsz regulator. Wprawdzie po nagrzaniu rezystancja
wzrośnie ale istotą działania drutu oporowego jest to że jego
rezystancja jest mniej więcej stała w różnych temperaturach. Więc nie
stosuje się na elementy grzejne elementów z dobrych przewodników i to z
wielu powodów. Niestety moim zdaniem Musisz mieć drut oporowy i to
koniecznie. Kup więc na bazarze najtańszą suszarkę lub wymontuj spiralę
z jakiejś starej suszarki, farelki etc., polecam również stare piecyki
oporowe i płytki grzejne.

Proponowałem jako regulatora użyć autotransformatora bo z doświadczenia
wiem że masa tego sprzętu wala się po laboratoriach, ja sam nabyłem
swego czasu za paczkę fajek 3 takie autotransformatory z czego tylko
jeden był zabity, reszta dała się naprawić.

Pozdrawiam serdecznie,
MdG