RE: Re: Farba po której można pisać długopisem?

Autor: Spektrochem <spektrochem_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 17 Jun 2011 - 21:45:25 MET DST

> Poprzednie wiadomości podawały metody może i akademickie czy
> udziwnione ale KONKRETNE. Twoja rada użycia "powłoki o odpowiedniej
> przyczepności" nie wnosi do dyskusji niczego.
>
> Dla przypomnienia: wątek rozpoczął się od pytania jak uzyskać dobrą
> przyczepność na polipropylenie.
>
> Sam jestem ciekawy jak to można łatwo zrobić.
>
> --
> Pozdrowienia,
> Zbyszek mailto:walasek@onet.eu

1. Do dyskusji wnosi wiele, bo można to zrobić prostymi metodami. Spektrochem opracował takie farby i wdrożył do produkcji (malowane są m.in. siatki z PP osłaniające na rusztowania przy ocieplaniu budynków).
2. Jakie to są farby, tego nie zdradzamy, bo nie jesteśmy jednostką państwową ani budżetową i żyjemy z opracowań i sprzedaży technologii. Powiedzieć mogę, że są to wyroby oparte o odpowiednio modyfikowane żywice polisiloksanowe. Udaj się do firmy reklamowej PAG Studio w Bydgoszczy, oni tę farbę stosują co ja opracowałem.
3. Co do opracowania takich powłok żadna jednostka badawcza w Polsce nie ma odpowiedniej wiedzy i przygotowania, mimo, iż "zajmują się" takimi zagadnieniami, nawet jeżeli chodzi o proste sprawy. Jeżeli jesteś zainteresowany tematem napisz maila do mnie.

A.P.