katalizatory do ogniw paliwowych

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 10 Jun 2011 - 22:02:03 MET DST

Witam,

Sprawa jest prozaiczna. Ja i mój zespół wkrótce weźmiemy się za
katalizatory do ogniw paliwowych. Jak na razie nasza wiedza ogranicza
się tylko do znajomości układów już działających i preparatyki tychże
(gównie perowskity), mamy zamiar użyć nieco innych metali i błądzić, nie
ukrywam, dalej po omacku. Nie przeczę że mi to nie odpowiada gdyż wolę
art w chemii i już łapki zacieram z radości jak pomyślę o ogromie pracy
którą trzeba będzie wykonać. Tylko że chciałbym troszkę zmienić
podejście, ponoć da się przewidzieć jakie struktury działają
katalitycznie, przewidzieć a raczej obliczyć. Czy ktokolwiek z
szanownych Kolegów mógłby mi podać jakieś w miarę zwarte i sprawdzone
źródło wiedzy w oparciu o które mógłbym się nauczyć obliczać wspomniane
katalizatory ?

Będę bardzo wdzięczny za wskazówki. Proszę tylko nie udzielać wskazówek
typu "google it" bo nie startujÄ™ od zera i raczej bardziej chce mi siÄ™
niż mi się nie chce.

Pozdrawiam serdecznie,
MdG