Re: techniki ekstrakcji

Autor: krzysztof kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Tue 10 May 2011 - 20:20:40 MET DST

Hmm ja powiedziałbym, że korzystniej będzie najpierw oddzielić warstwę
aniliny, jednak w preparatyce Vogla jest inaczej. Piszą, żeby destylat -
tzn mieszaninę wody i aniliny otrzymaną po destylacji z parą wodną - nasycić
NaCl w celu wysolenia aniliny, a potem całość ekstrahować eterem. Po
odzieleniu warstwy wodnej od organicznej, jeszcze raz należy ekstrahować
eterem samą warstwę wodną, a potem połączyć roztwory eterowe.
Po ekstrakcji nic nie ma o przepłukiwaniu roztworu eterowego - jedynie
suszenie bezwodnym K2CO3 i oddzielenie eteru przez destylację równowagową, a
dalej destylacja aniliny.
Chyba o to chodziło?
pozdr
k.kleszcz