Re: rozkład termiczny wody bis

Autor: krzysztof kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Sun 27 Mar 2011 - 22:04:36 MET DST

W dniu 27 marca 2011 19:47 użytkownik Jerzy Peszke
<j.peszke@rocketmail.com>napisał:

> Japonczycy tak naprawde eksperymentowali na rozne sposoby z reaktorami.
> Mozemy tam spotkac mozaike roznych typow: PWR, BWR, PHWR i innych. Zreszta -
> jesli spojrzec na inne kraje jest podbnie. Rosjanie budowali dwa typy PWR i
> cos co od biedy mozna nazwac reaktorem, a ktory tak naprawde sluzyl do
> wytwarzania plutonu. Jak to sie skonczylo - zapraszam do Czarnobyla. Francja
> - glownie PWR, Wielka Bytania - gazowe GCR, Kanada - CANDU - ciekawa
> konstrukcja, dziala na uranie naturalnym, nie trzeba wzbogacac. Mozna by tak
> [...]

Chyba wszystkie budowane obecnie reaktory to ma być III generacja - czyli
będą miały awaryjne chłodzenie o jakim wspominałeś - konwekcyjne, nie
wymagające osługi przez człowieka. Pewnie też u nas taki powstanie, tylko
kiedy to będzie...

A skoro mowa o różnych typach reaktorów - trudno sobie teraz wyobrazić
reaktor taki, jaki uległ awarii w Sellafield. Metaliczny uran zmieszany z
kostkami grafitowymi, całość bardzo gorąca i chłodzona strumieniem
powietrza... Z dzisiejszego punktu widzenia to jest proszenie się o pożar.
No nic, oby się Japonia szybko pozbierała
pozdrawiam,
Krzysiek