Re: rozkład termiczny wody

Autor: krzysztof kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Fri 25 Mar 2011 - 13:46:36 MET

25.03.2011, Tomasz Pluciński <tomek@chem.univ.gda.pl> napisał(a):
> Początkowe niezbyt jasne sformułowanie tematu sugerowało ów nieszczęsny
> katalizator "na zimno".

W pewnym sensie tak - jeśli "bez problemów" zachodzi to w 4000 C , to
2500 C to będzie trochę "na zimno"

> W dalszym ciagu różnych postów także pojawiło się mylenie pojęć energii
> aktywacji - i kryteriów samorzutności procesów - i mechanizmu funkcjonowania
> katalizatora...
> A w podtekście - ciągle nadzieję komercyjną. Rozkład wody samorzutny jest
> więc możliwy, ale w w warunkach których wytworzenie czyni to bezsensownym.

No tak, z tym że w sytuacji o którą mi chodzi (awaria reaktora) te
warunki wytwarzają się same, a z kolei sam proces rozkładu wody jest
raczej niepożądany.
Tak czy siak, pouczająca dyskusja
pozdr
kk