rozkład termiczny wody

Autor: krzysztof kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Thu 24 Mar 2011 - 09:51:16 MET

Witam

Szukam ogólnych informacji nt termolizy wody katalizowanej obecnością
metali (nie chodzi o redukcję, tylko o reakcję 2H2O = 2H2 + O2).
"Gdzieś kiedyś" czytałem, że parę wodną można rozłożyć na pierwiastki
przepuszczając ją przez rozgrzaną rurę stalową, ale nie pamiętam gdzie
to było.
Może ktoś mógłby mi podać jakiś potwierdzony cytat, że taka reakcja
zachodzi w temp. X na metalu Y?
W necie wyczytałem, że termoliza wody zachodzi w temp. ok 2500 C , ale
jestem przekonany, że da się tą temp. obniżyć stosując jakieś
katalizatory.
Pozdrawiam,
k.kleszcz