Re: Posiadacze domowych laboratoriow - strzezcie sie.

Autor: ll <listowner.listy_at_googlemail.com>
Data: Thu 17 Mar 2011 - 00:54:04 MET

> Napisałem do autorów tego artykułu, że chyba spali na lekcjach chemii.
> Odpisali, że rzeczywiście poppełnili w nim kilka błędów merytorycznych.
>
> Cóż po prostu dziennikarze.

A tymczasem art. 12 ust. 1 pkt. 1 Prawa Prasowego stanowi (wytluszczenia moje):

"Art. 12.
1. Dziennikarz jest obowiązany;
1. *zachować szczególną staranność i rzetelność* przy zbieraniu i
wykorzystaniu materiałów prasowych, zwłaszcza sprawdzić zgodność z
prawdą uzyskanych wiadomości lub podać ich źródło,"

a ponadto

"Art. 1.
Prasa, zgodnie z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej, korzysta z
wolności wypowiedzi i urzeczywistnia prawo obywateli do ich
*rzetelnego informowania*, jawności życia publicznego oraz kontroli i
krytyki społecznej."

http://www.aktor.pl/prawo/prasowe.htm