Re: pręt grafitowy do elektrolizy

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Wed 02 Mar 2011 - 18:26:35 MET

Swojego czasu postawiłem na takich elektrodach elektrolizer o łącznej
powierzchni blisko 1m kw. Służył mi do produkcji chloranów z których
robiłem wspaniałe lonty i petardy. Moje były do spawania z powłoką z
miedzi która jednak łatwo się oddzierała. Impregnowałem je wazeliną
techniczną. Zrobiłem na tym elektrolizerze ze dwa kilo czystego KClO3
ale rodzice zlikwidowali mi tą produkcję ;). Miałem jakieś 14 lat.

Zabawa z elektrolizą to fajna sprawa, zwłaszcza jak można tym jeszcze
coś wysadzić.

Pozdrawiam serdecznie,
MdG