Re: czytanie wzorów hydratów

Autor: Monika K. Pawelec <monika_katarzyna_at_wp.pl>
Data: Tue 08 Feb 2011 - 16:54:21 MET

Mnie w technikum uczono, że owe np. CuSO4*5H2O oznacza, iż w 1 molekułę
kryształu CuSO4 wbudowane jest 5 molekuł wody, tak więc hydrat można nazwać
"pięciowodnym siarczanem miedzi".
W przypadku CuCO3*Cu(OH)2 również w kryształ 1 molekuły węglanu miedzi
wbudowana jest 1 molekuła wodorotlenku miedzi, ale żeby nazwa była w miarę
po polsku powiedziałabym "kryształ węglanu miedzi z wodorotlenkiem miedzi".
Ciekawa jestem, jakie macie Państwo inne pomysły? A jak to jest po
angielsku?