czytanie wzorów hydratów

Autor: krzysztof kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Tue 08 Feb 2011 - 13:44:29 MET

Witam
Temat niby prosty, ale...
Jak powinno czytać się kropkę we wzorach hydratów?
Spotkałem się z tym, że albo czyta się "razy" , albo pomija się kropkę
i czyta się dwa wzory jednym ciągiem (czyli np. CuSO4 5H2O - tak,
jakby nie było kropki). Nie znalazłem nigdzie zaleceń co do tego. Na
stronie IUPAC przeglądałem "Nomenclature of Inorganic Chemistry (IUPAC
Recommendations 2005)" , jest nawet podrozdział o kropce:) ale nie
piszą czy i jak należy ją czytać.
pozdrawiam
k.kleszcz