Re: akumulator o³owiowy i efekty relatywistyczne

Autor: krzysztof kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Sun 16 Jan 2011 - 18:14:40 MET

Jedno mnie trochê zdziwi³o:

"Without these relativistic effects, Pyykkö and colleagues calculate that
lead-
acid batteries would generate only 0.39 volts. With them, they predict 2.13
volts, in good agreement with the measured 2.11 volts"

Co to znaczy "bez efektów relatywistycznych"? Przecie¿ nie mo¿na ich na
chwilê "wy³±czyæ" ¿eby sprawdziæ, co by by³o gdyby. To trochê tak, jakby
napisaæ, ¿e "gdyby kwas siarkowy nie by³ kwasem, to nie reagowa³by z NaOH,
ale dziêki temu ¿e jest kwasem, to reaguje"
Chyba ¿e chodzi o poprawkê na te efekty w programie do modelowania. Wtedy
ok, ale skoro s± takie ró¿nice, to znaczy ¿e to co jest liczone bez poprawki
ma siê nijak do rzeczywisto¶ci. I znów, nawi±zuj±c do mojego przyk³adu, to
tak jakby przyj±æ, ¿e protony w kwasie siarkowym nie odszczepiaj± siê tak
³atwo, i zobaczmy co siê bêdzie wtedy dzia³o.
No dobra, mo¿e siê czepiam:)
kk

W dniu 16 stycznia 2011 11:01 u¿ytkownik MdG <degrey@wp.pl> napisa³: