Re: Dryf czy dryft lini bazowej w GC

Autor: <paw-p_at_wnoz.up.wroc.pl>
Data: Sat 21 Aug 2010 - 20:28:00 MET DST

> Od jakiegoś czasu mam problem z GC. Mianowicie linia bazowa w czasie
> analizy
> ulega "poszarpaniu". Np puszczony mam metanol i do 6 minuty analizy linia
> jest w porządku a od 6 zaczyna "skakać". co może być tego przyczyną.
> Poszarpanie linii bazowej pojawia się w różnym czasie i przy różnych
> próbkach. Proszę o szybką odpowiedź.

Jakiej firmy jest ten GC?
Sprawdź przepływy gazów w detektorze.
Wyczyść detektor.
Sprawdź, czy dysza jest szczelna i dobrze dokręcona.
Niewłaściwe przepływy lub nieszczelność mogą powodować "migotanie"
płomienia, a to skutkuje czystym wariactwem.
Sprawdź, czy linia splitu jest drożna a zaworek pracuje poprawnie.

Pozdrawiam,
Paweł